Scandim AS

Din handlekurv




Kurven din er tom.

   

Du er her: Startside Startside Salgs og leveringsbetingelser. Vareretur
Decrease font size  Default font size  Increase font size 
Salgs og leveringsbetingelser PDF Skriv ut E-post
mandag 10. oktober 2011 06:41

 

 

Salgs og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre

Din ordre blir registrert hos oss, og umiddelbart satt til leveringsforberedelse. Du får skriftlig ordrebekreftelse, og prosessen starter når din betaling er registrert.

Levering

Vanligvis vil varen sendes fra oss senest 3 til 5 dager etter betalingsregistrering. Du vil få beskjed hvis varen forbigående er tom på lager, med forventet ny leveringstid. Vi gir deg beskjed via e-post.

Frakt

Ved bestilling kan du velge alternative leveringsmåter. Leveringsmåte er beskrevet i din ordrebekreftelse. Der har du også fått vite hva frakten eventuelt skal koste, eller om du har fått fraktfri levering.

Betaling

Varen skal være betalt før leveringsprosessen sluttføres. Du får informasjon fra oss om varens fraktmåte og forsendelsesnr. Du kan dermed bruke fraktleverandørens sporingssystem for å følge varen frem til deg.

Personopplysninger

Scandim AS behandler persondata i følge Lov om Personopplysninger. Informasjon som kan knyttes til deg som kunde eller person vil aldri blitt gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registere. Skal vi ha lov til å henvende oss til deg med produktnyheter e.l skal du ha gitt oss tillatelse til dette på forespørsel.

Kortinformasjon

Når du kjøper hos Scandim AS blir betalingen behandlet av Nets (BBS) og Teller som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kundeinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

 

Avbestilling eller retur av varer.

Avbestilling

Dersom du skulle ønske å avbestille før varen er avsendt, eller før du har mottatt den, vennligst ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen eller telefon 22380420. Vi vil da fortelle deg hva du skal gjøre.

Reklamasjon

Dersom du mener at det er en mangel ved varen, må du innen rimelig tid gi Scandim AS skriftlig melding om dette (e-post eller brev). Skriv at du vil påberope deg mangelen. Scandim AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i «Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven).

Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den, bruker den originale og uskadde emballasjen, og legger ved et utfyllt angreskjema (som lå vedlagt i forsendelsen). Så snart vi har mottatt varen og kontrollert den, vil du få tilbakeført det beløpet du har betalt. Du må selv betale returportoen. Se flere opplysninger på angrerettsskjemaet.

Angrerettsskjemaet har du fått av oss sammen med varen. Du finner vårt navn og adresse i skjemaet. Dette skjemaet gjelder kun for forbrukere. Salg til foretak omfattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Garanti

Garanti på produktet følger norske lovbestemmelser. Disse gir deg full garantisikkerhet. For enkelte produkter kan det være garantier som er bedre enn det norsk lov bestemmer. Merk deg dette når du kjøper!